Watermelon voegt Instagram toe als chatbot kanaal

Utrecht – Per 1 juni is het mogelijk om via Watermelon naast Facebook Messenger, Live chat en WhatsApp een chatbot te implementeren op Instagram. Instagram heeft deze integratie pas een half jaar geleden mogelijk gemaakt en Watermelon is een van de eerste die dit nu succesvol geïmplementeerd heeft.

Alexander: "We hebben ontzettend hard gewerkt om deze nieuwe integratie live te krijgen. Ik ben enorm trots op het team met het behalen van deze mijlpaal. Hiermee gaan we nog veel meer bedrijven helpen met het automatiseren van hun online communicatie, maar nu via Instagram, iets wat je nog bijna niet ziet."

Het favoriete communicatiekanaal van je klant

Instagram is nog steeds een van de populairste sociale media in Nederland. Dagelijks gebruiken 6,6 miljoenen mensen deze applicatie. Doordat het nu mogelijk wordt om een chatbot te implementeren binnen Instagram wordt het voor klanten nog toegankelijker om bedrijven via een DM te benaderen wanneer ze vragen hebben. Zo hoeven ze de applicatie niet af te sluiten, maar kunnen ze gewoon door blijven swipen in hun favoriete app. De veelgestelde vragen kunnen makkelijk worden opgevangen door de chatbot waardoor het voor bedrijven veel tijd bespaard en zij zich kunnen focussen op ingewikkelde taken.

Op naar nog meer successen

Met ruim 2.500 chatbots in heel Europa is Watermelon inmiddels een gevestigde speler op het gebied van chatbots. Met de toevoeging van Instagram aan het platform is de Nederlandse tech-startup klaar om nog meer marktaandeel te veroveren. Ook wordt er continu gekeken naar nieuwe mogelijke integraties; zo staan Twitter en Google Business hoog op de lijst.

Hoe werkt het?Met de chatbot bouwer van Watermelon creëer jij makkelijk zonder programmeerkennis je eigen chatbot. Deze chatbot implementeer je op de favoriete communicatiekanalen van je klanten. Zo kunnen jouw klanten overal dezelfde snelle service verwachten. Binnen het Watermelon platform kun je binnen de instellingen jouw Instagram pagina nu toevoegen met enkele klikken op de knop. Meer over de mogelijkheden lees je hier (video).

Noot voor redactie, niet voor publicatie:

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Alexander Wijninga, CEO van Watermelon: tel. 030 291 99 55 , e-mail: alexander@watermelon.co.Het beeld in bovenstaand bericht is rechtenvrij, meer rechtenvrij beeldmateriaal is via deze link te downloaden.

Een selectie van Watermelon eerder in het nieuws:

Het volledige archief van nieuws- en persberichten vind je hier.

Over Watermelon

Watermelon is in Utrecht (september 2016) opgericht door Alexander Wijninga en Charl Haas met als doel om het meest gebruiksvriendelijke Chatbot Platform van Europa te worden. Met het Chatbot Platform van Watermelon kunnen bedrijven eenvoudig chatbots maken, zonder enige kennis van programmeren. Hiermee wordt de klantenservice zowel voor de medewerker als de klant effectiever en kan je gemakkelijk geautomatiseerd leads generen. Watermelon wordt momenteel gerund door een jong team van 20 medewerkers.

Over Watermelon

We help mid-size and enterprise companies make digital communication faster, better and more fun by building the most user-friendly chatbot management platform in the world.